بر اساس رویکردهای نوین برنامه ریزی درسی در یادگیری الکترونیکی، برنامه های درسی و طرح درس های دانشکده مجازی و قطب علمی آموزش الکترونیکی مبتنی بر رویکرد ترکیبی یا Blended Learning طراحی شده و تلاش شده است با توجه به ماهیت هر درس، موضوعات مطرح درهر جلسه و زیرساختهای موجود دردانشکده از انواع شیوه های تعاملی حضوری، غیرحضوری آفلاین و آنلاین و فضاهای بحث، تالار گفتگو، ویکی، چت همزمان و ... استفاده شود. همچنین با توجه به سبکهای مختلف یادگیری در دانشجویان در تدوین محتواهای درسی نیز تلاش شده است ازانواع رسانه های دیداری، شنیداری، عملی مبتنی بر پروژه و انتزاعی استفاده شود.